Monday, February 22, 2010

Bangkit dan Berjuanglah





Artikel pasal Mark Zuckerberg dan Facebook penulis ambil bulat-bulat dari
Sejarah2U. Kepada saudara muslimin muslimat,tolong war2kn perkara ini.!! Mungkin ada yg kata .. " Alahhh.. klau kita xder facebook pun dia kaya jugak.. " sama mcm boikot produk natsle.. "Klau setakat 2 - 3 org mcm kita x minum milo atau nescafe orang lain orang lain ramai lagi yg minum.." .


Ataupun ayatnya begini.. ” Kalau kita nak boikot mestilah dilakukan dengan “large scale”. Kalau setakat kita saja yang boikot sedangkan orang Islam lain di seluruh dunia masih membeli barangan mereka tak ada gunanya. Tak beri kesan pun.”

Sesungguhnya setiap kita perlu memberi sumbangan berdasarkan kemampuan yang ada. Tindakan memboikot oleh kita merupakan sumbangan untuk agama kita. Walaupun hanya tinggal kita seorang sahaja di Malaysia memboikot sedangkan orang lain tidak, itulah sumbangan kita untuk Islam dan rakyat Palestin.



Sesungguhnya Allah tidak menilai besar atau kecilnya sumbangan kita, atau apakah sumbangan kita
itu mampu memberikan kesan kepada Israel atau tidak sebaliknya kesungguhan kita melakukan sesuatu untuk agama itulah yang akan dinilai Allah. Kesungguhan kita bersandarkan kemampuan kita yang terhad menggambarkan ketaqwaan kita kepada Allah.


Sumber :
http://en.wikipedia.org/wiki/Facebook
http://en.wikipedia.org/wiki/Mark_Zuckerberg
http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha_Epsilon_Pi

No comments:

Post a Comment